piątek, 22 lipca 2011

Czekoladowe ciastko z kremem owocowym

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Przepis na  CZEKOLADOWE CIASTKA Z KREMEM OWOCOWYM 30 kcal
   Podane proporcje starczają na 3 porcje (na zdjęciu jedna porcja)
Przygotowujemy:
Ciastko:
-Dwa ubite na sztywną pianę białka (34 kcal)
-Pół łyżeczki odtłuszczonego kakao (7-8 kcal)
można dodać więcej, wówczas smak będzie bardziej intensywny.
-Rozkruszony słodzik (ja daję 10 tabletek ale mam słodzik ze skrobią)
Krem:
-Serek naturalny homogenizowany 150g (49 kcal)
-Rozkruszony słodzik (8 tabletek)
-Pokrojone lub zmielone blenderem owoce.
Ja użyłam banana zmielonego blenderem, drobno pokrojonych śliwek, brzoskwinie, wiśnie dla 
ładnego koloru.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1. Rozgrzewamy piekarnik do 200*C 
2. Dobrze ubite białka wymieszane z kakao i słodzikiem  nakładamy na papier do pieczenia (którym powinna
być wyłożona blacha piekarnika (najlepiej z niego wyjęta) - Jeżeli walory estetyczne są dla was istotne, nałóżcie białka rękawem cukierniczym, wówczas możecie stworzyć najróżniejsze kształty, ja jednak nie miałam owego rękawa do dyspozycji.
3. Do rozgrzanego piekarnika wkładamy blachę z ciastkiem, jednocześnie skręcamy temperaturę do 110*C
4. Suszymy w piekarniku około 30 minut... Każdy piekarnik działa inaczej, tak więc sprawdzajmy czy ciasteczko swobodnie odchodzi od papieru do pieczenia i czy jest wystarczająco suche.
5. Gdy wyjmiemy ciacho nakładamy nasz krem i... gotowe!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Proste prawda? : ) Najprostsza wersja jaka może być.
Jutro dodam wersję nieco bardziej kaloryczną, aczkolwiek bliźniaczą wersję naszego ptysia.
Mam na myśli kruche ciasto i bitą śmietanę. : )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






Brak komentarzy: